Jūs esate čia
Pirmas ›„Škoda“ ir Čekijos pramonė mini reikšmingą sukaktį
Čekija mini reikšmingą sukaktį šalies pramonės istorijoje. Gruodžio 9 dieną, prieš 25 metus, t. y. 1990 m., tuometinė pokomunistinė šalies vyriausybė priėmė sprendimą, kuris tebedaro įtaką visos valstybės ūkiui, – nutarė „Škodos“ automobilių gamyklą parduoti Vokietijos koncernui „Volkswagen“, praneša LRT radijas, apžvelgdamas Čekijos verslo naujienas.
Koncernas „Volkswagen“ pasirinktas iš 24 pretendentų, o galutinis sprendimas svyravo tarp vokiečių „Volkswageno“ ir prancūzų bei švedų konsorciumo „Renault/Volvo“. Nors tuometinis vyriausybės sprendimas visuomenės vertintas atsargiai dėl karčios istorinės patirties, buvusios okupacijos ir būgštavimų dėl būsimų investuotojo planų, tikrovė ilgainiui pranoko lūkesčius.
Privatizuota „Škoda“ sukūrė per dešimtį naujų modelių, Čekijoje tapo pagrindiniu privačiu darbdaviu, kurio didžiausia apyvarta, tarptautiniu mastu pagamino per milijoną automobilių, išplėtė realizacijos rinkas bei gamybą ne tik į Vakarus, bet ir į Aziją, o šįmet Didžiojoje Britanijoje „Škoda“ išrinktas patikimiausiu automobiliu.
Pagrindinis variklis – automobilių pramonė Paskutinį metų ketvirtį Čekijos statistikos biuras apskaičiavo, kad šalis lenkia visas likusias ES nares pagal pramonės dalį valstybės verslo ūkyje, t. y. yra labiausiai pramoninė. Čekijos pramonė sudaro daugiau nei 47 proc. šalies verslo ūkio.
Galima palyginti – kaimyninėje milžinėje Vokietijoje šis rodiklis tėra 40 proc. Labiausiai Čekiją vejasi Vengrija (46 proc.), po jos – Lenkija (45 proc.), Rumunija – (44 proc.). Iš Baltijos šalių šiuo požiūriu pirmauja Estija (beveik 34 proc. pramonės šalies verslo ūkyje), po jos – Lietuva (31 proc.) ir Latvija (29 proc.).
Pasak Čekijos statistikų, šalies pramonėje dirba beveik 2 mln. žmonių – t. y. beveik trečdalis visų dirbančių asmenų. Pagrindiniu varikliu Čekijoje lieka automobilių pramonė, kurią sudaro keturių tarptautinių koncernų gamyklos su dešimtimis pagalbinių įmonių.
Kita vertus, ES mastu Čekijos pramonės indėlis pagal bendrą statistiką atrodo kukliau – šalis užima 11 vietą pagal pramonės vaidmenį sąjunginėje gamyboje. Pirmauja Vokietija, kurios pramonė pagamina daugiau nei ketvirtį visos produkcijos, antra – Didžioji Britanija (13 proc.), trečia – Italija (12 proc.), o jai ant kulnų lipa Prancūzija.
- Norėdami komentuoti prisijunkite arba užsiregistruokite
Navigacija
Naujausi komentarai
- Good! Dėkui prieš 13 valandų 28 minutės
- pilna vietu kur keicia prieš 13 valandų 42 minutės
- Sveiki, klausimėlis tokis. prieš 14 valandų 37 minutės
- Jei dėl diržų keitimo išlaidų prieš 1 diena 50 minučių
- Pasikeičiau visą multimedią prieš 1 diena 16 valandų
- Čia tas išskirtinis kartas, prieš 1 diena 22 valandos
- abu variantai loterija ir prieš 2 dienos 14 valandų
- Nu modelis jau eina daugiau prieš 4 dienos 5 valandos
- greit tuos dalykus prieš 4 dienos 14 valandų
- Tai manau, kad detales visada prieš 4 dienos 17 valandų
Forumo temos
- Octavia VRs
- U0103 - Lost Communication With Gear Shift Control Module 'A' Skoda superb 2016 tdi dsg
- Auto neužvęstas, groja muzika, bet išsijungia po 20 min.
- Superbo pirkimas 2018m.
- Laiko nustatymas
- Superb su DSG dėže smagračio (ir sankabos ?) keitimas
- Automobilio pirkimas Vilniuje ir diagnostika
- Car Play
- Skoda Superb III Varikliai
- Yeti rns310? amundsen
Komentarai
Pasidalinsiu savo bėdom .Atvažiavau grybaut. Priėjau ,atsisėdau ,vedu. Starteris suka kuo puikiausiai. Skydelyje užgesęs simbolis -pakaitinimo žvakė, apie užvedimą jokių simtomų.Išeitis rasta, numečiau laidelį nuo akumo iki siurblio vožtuvo. Užvedžiau- važiuoju,ir dievą meldžiu, kad iš miško išvažiuot, ten jau kaip bus. Trauka be turbinos,bet važiuoja ir tai svarbiausia. Kalta 109 relė. Perlitavau,važiuoju ieškot naują.