Naujasis „Škoda Superb“: pirkėjai graibstys kaip karštas bandeles

„Nauja era“ – tokiais šūkiais išraityti plakatai su „Škodos Superb“ vaizdais pasitinka lėktuvui nusileidus Florencijoje, Italijoje.

Apie naują erą kalba ir „Škodos“ automobilius kuriantys čekai, saulėtoje šalyje surengę svarbiausio kompanijos modelio pristatymą.

Kaip vadovas

Kurdami naują „Superb“ čekai iš antrosios kartos modelio, matyt, pasiėmė tik ženklą. Kitkas pasikeitė iš esmės. Pavyzdžiui, modelis gamintas ant MQB platformos, nebe remiantis antrosios kartos „Superb“. Šiam modeliui sukurti ir penki nauji benzininiai bei trys dyzeliniai motorai, o „tiesiog protingų“ (angl. simply clever) smulkmenų sąrašas apskritai įspūdingas – 29. Iš jų 23 – visiškai naujos „Superb“ modelyje.

Pavyzdžiui, „Superb“ vairuotojo ir keleivio duryse – po skėtį. Nesileidžiant į detales galima sakyti, kad panašiai yra ir „Rolls-Royce“ modeliuose, tik šie kainuoja dešimtimis kartų brangiau.

Pristatę visiškai naują automobilį čekai akcentuoja, kad šis – dar erdvesnis, jo bagažinė – talpesnė. Ir išties – su kolegomis į bandomus modelius sėdame po tris, tad vienam kuriam neišvengiamai tenka kelioms dešimtims kilometrų įsitaisyti ant galinės sėdynės. Po kelių kilometrų kelionės, kas gale beįsitaisytų, netrunka pasigirsti juokas: „Jaučiuosi kaip tikras vadovas.“

Nejuntamas dyzelis

Į „Superb“ sėsti tenka dar oro uoste. Emocingai susimojavę ir pasibarę su italais netrunkame išvažiuoti iš sausakimšos Florencijos. Oficialiai turistinis sezonas čia dar neprasidėjęs, tačiau eismas – intensyvus jau dabar, tad vairuojant nemažą automobilį tenka rūpintis ne tik jo gabaritais, bet ir aplink zujančiais dviračiais, motoroleriais ar nedidelės dėžės dydžio automobiliais.

Organizatorių numatytas maršrutas driekiasi ir greitkeliu, ir per gyvenvietes. Galop tenka kopti į kalvas ir leistis nuo jų.

Pirmasis bandomas modelis apginkluotas 2 l darbinio tūrio turbodyzeliniu 110 kW galios varikliu ir automatine 6 laipsnių DSG pavarų dėže. Nors užvedus automobilį dyzeliniu varikliu natūraliai tikimasi bent menkiausios vibracijos, „Superb“ inžinieriai pasistengė ją ir garsus nuslopinti, tad motoras vos girdimas.

Nuo 1.750 variklio sūkių per minutę juntamas 300 Nm perkopiantis variklio sukimo momentas leidžia sparčiai greitėti, o DSG pavarų dėžė pavaras keičia kone nejuntamai. Vienintelis trūkumas, dėl kurio netrukus ima zirzti bendrakeleiviai – gan minkšta „Superb“ važiuoklė.

Norisi kiečiau

„Škoda“ džiaugiasi, kad pirmą kartą kompanijos istorijoje „Superb“ gavo adaptyvią važiuoklę. Ši tikrina kelio dangą, kuria važiuojama, ir prie jos prisitaiko automatiškai. Atitinkamai važiuoklės standumą ar komfortiškumą galima keisti ir pasirenkant skirtingus važiavimo režimus.

Ne vienas "Superb" bandęs žurnalistas pripažino, kad gamintojui dar reikia tobulinti adaptyvią važiuoklę, mat ši - kur kas minkštesnė nei norėtųsi.

Komfortiškiausias režimas visiems, netgi vairuotojui, pernelyg komfortiškas. Juokiamės, kad jausmas tarsi plaukiant laivu – visas automobilis siūbuoja, linguoja, liūliuoja. Panašiai automobilis elgiasi ir pasirinkus „Normal“ režimą. Pastebime, kad optimaliausia važiuoti itališkais kalvų keliukais įsijungus „Sport“ važiavimo režimą – šis nepaverčia „Superb“ pakabos itin kieta, tačiau siūbavimas liaujasi. Kur kas maloniau važiuojant šiuo režimu įveikti ir staigesnius posūkius.

Išgirdę žurnalistų skundus, kad „Superb“ įsijungus „Normal“ režimą labiausiai primena laivą jūroje, „Škoda“ inžinieriai tik palinksėjo galvomis. Tokius atsiliepimus jie girdi jau kelias savaites, ir, kadangi žurnalistams skirti modeliai dar nėra serijinės gamybos pavyzdžiai, klientams atiteksiantys automobiliai turėtų būti kiek patogesni, o važiuoklė tinkamai sureguliuota.

Trūksta galios

Silpniausias „Superb“ tekęs variklis – 1,4 l darbinio tūrio 92 kW benzininis su turbina. Šis poruojamas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Toks, skelbia „Škoda“, bus standartinę įrangą turintis „Superb“. Tiesa, kas dar atsidurs greta šių dviejų komponentų ir medžiaginių neblogas šonines atramas turinčių sėdynių – dar neaišku. Automobilis Lietuvoje bus imtas pardavinėti tik rudeniop, tad tiek kainos, tiek įrangos lygiai paaiškės vasaros pradžioje.

„Volkswagen“ grupėje netrūksta automobilių, į kuriuos montuojami 1,4 l darbinio tūrio turbobenzininiai motorai ir šie, bent man, visuomet palikdavo gerą įspūdį. Galbūt „Superb“ būtų patikęs taip pat, tačiau bandymų organizatorių nurodytas maršrutas driekėsi kalnų keliukais, o čia silpnam varikliui paprasčiausiai trūksta galios. Greičiausiai nebuvo nė vienos kalvos, į kurią gerai įsibėgėjus būtų pavykę užkilti – visur vidury kalno tekdavo perjungti pavarą į žemesnę. Mėginimai važiuoti toliau nekeičiant pavaros ir mintijant „O gal užvažiuos“ priversdavo variklį imti springti ir purtytis, o automobilį kone sustoti.

Savaime aišku, važiuojant lygiais keliais, kokie driekiasi Lietuvoje, nieko panašaus nutikti neturėti ir negalėtų. Tačiau jei planuojate įsigyti naują „Superb“ ir norite juo keliauti, geriau būtų rinktis modelį su galingesniu varikliu.

Galingiausias benzininis variklis, montuojamas į visus varančiuosius ratus turintį „Superb“, generuoja 206 kW. Galingiausio dyzelinio motoro, komplektuojamo su tokiu pat, keturis varančiuosius ratus turinčiu „Superb“, galia siekia 140 kW.

Praktiškas dizainas

Kai vakarop su kolegomis dalijamės įspūdžiais apie naująjį „Superb“, aišku viena – nauja „Škodos“ dizaino kalba abejingų nepaliko. Daugumai itin patinka aštresnis, dinamiškesnis kėbulas, ryškios ir laužytos jo linijos, linkiai, vienbalsiai giriami priekiniai ir galiniai „Superb“ žibintai.

Šiuos dizaineriai kūrė įkvėpti čekiško krištolo dirbinių, tad žvelgiant į žibintą atrodo, kad ir jis – iš krištolo. Pasistengta netgi atkartoti krištolo spindesį šviesai krentant tam tikru kampu, o įsižiūrėjus matyti, kad žibintui bandyta suteikti briaunas, būdingas, pavyzdžiui, krištolo kristalams.

Pasikeitęs ir automobilio salono interjeras. Jei paskutiniaisiais metais antros kartos „Superb“ atrodė senstelėjęs, palyginus su konkurentų modeliais, žvelgdami į naująjį modelį kolegos iš skirtingų pasaulio šalių badė pirštais į modernesnį prietaisų skydelį, patogiai įtaisytą lietimui jautrų ekraną, geras apdailos medžiagas, jų sujungimuose įrengtą spalvotą apšvietimą.

Marvanas Khiatas, „Škodos“ dizaino komandos narys, pasakoja, kad kiekvienas naujas dizaino elementas buvo bandytas bent porą metų, kad automobilio pirkėjai būtų patenkinti ir įlipę į "Superb" jaustųsi komfortiškai.

„Yra ne vienas dalykas, kurio klientai įlipę į automobilį nė nepastebi, mat tai – patogu ir visiškai nekliūva. Štai ką mes stengiamės padaryti – dizainas privalo būti funkcionalus, ne šiaip gerai atrodyti, o kiekvienas „Škoda“ modelis pirmiausia turi būti praktiškas automobilis“, – sako jis.

Skolinosi iš brangesnių

Be trijų skirtingų įrangų, „Superb“ galima rinktis ir „Laurent & Klement“ komplektacijos. Ši, pavadinta automobilių gamintojų ir kompanijos pradininkų vardais, geriausia iš įmanomų, tad pirkėjas išsirinkęs taip įrengtą modelį gaus minkštos odos sėdynes, elektrinį jų valdymą, gausybę simply clever priedų ir modernias aktyvios ir pasyvios saugos sistemas.

Tiesa, kol kas „Superb“ modelis dar neturi saugumo ekspertų „Euro NCAP“ įvertinimo. Gamintojo atstovai pasakojo, kad modeliai paruošti bandymams ir, įsitikinę jie, artimiausiu metu gaus maksimalų taškų skaičių.

Tarp „Superb“ saugos sistemų naujovių – važiavimo juostoje, aklųjų zonų stebėjimo, eismo spūstyje asistentai, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema ir kitos. Čekai tikina, kad visos šios sistemos iki šiol priklausė kur kas prabangesnio segmento modeliams, o nuo šiol bus „Škodos“dalimi.

700.000 „Superb“, parduotų visame pasaulyje, liudija, kad automobilis turi gerą vardą ir gerbėjų, tad, viliasi „Škoda“, naujas modelis bus graibstomas kaip karštos bandelės.

Išbandžius automobilį įvairiomis sąlygomis sutikti su tuo nėra sunku. Visgi ar čekų optimizmui yra pagrindo, paaiškės tada, kai bus paskelbta, kiek „Superb“ kainuos Lietuvoje. Kol kas neoficialiai teigiama tik tiek, kad Lietuvoje modelis už pirmtaką bus 2–3% brangesnis, tačiau, pavyzdžiui, Vengrijoje „Superb“ kainuoja tiek pat, kiek ir „Passat“, o tokia konkurencinė kova „Škodai“ nebus lengva. Galima tik spėti, kad kainos pokytis Lietuvoje, matyt, nebus aktualus tiems, kurie ieškos gerai įrengto ir gausybę saugos technologijų turinčio sedano, tad pardavimai nešlubuos.

Rubrika: