Kelių policija tikrins vairuotojų elgesį perėjose

Praėjusią savaitę sostinėje vyko socialinė akcija, raginanti praleist pėsčiuosius. O šią savaitę Kelių policija imasi iniciatyvos. Bus tikrinama kaip vairuotojai vykdo Kelių eismo taisyklėse nustatytas jų pareigas pėstiesiems.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnai, siekdami sumažinti eismo įvykių, kuriuose nukenčia pėstieji, kiekį, skatinant eismo dalyvių tarpusavio pagarbą, šią savaitę kontroliuos, kaip transporto priemonių vairuotojai pavojinguose kelio ruožuose vykdo Kelių eismo taisyklėse nustatytas jų pareigas pėstiesiems eismo dalyviams ir taikys administracinio poveikio priemones.

Šiemet Vilniuje užregistruota 200 eismo įvykių (58 iš jų įvyko tamsiuoju paros metu), per kuriuos nukentėjo pėstieji eismo dalyviai. Dėl pėsčiųjų kaltės įvyko 85 (11 - dėl neblaivių pėsčiųjų kaltės) eismo įvykiai. 13 (10 - tamsiuoju paros metu) pėsčiųjų žuvo, 200 (54 - tamsiuoju paros metu) sužeista.

Kelių policijos pareigūnai primena Kelių eismo taisyklių (toliau - KET) nuostatas:

  1. Įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, išvažiuodamas iš kelio, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti pėsčiąjį, kurio judėjimo kryptį jis kerta, o sukdamas į dešinę ar į kairę sankryžose - į jo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Kai sukama į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti į bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Vairuotojas visais atvejais privalo duoti kelią pėsčiajam važiuodamas atbulas. (KET 34 p.)
  2. Reguliuojamoje sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje, kai šviesoforo ar reguliuotojo signalai leidžia važiuoti, vairuotojas privalo duoti kelią nespėjusiam pereiti važiuojamosios dalies pėsčiajam, kuris įžengė į ją esant leidžiančiam eiti signalui. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią pėsčiajam. (KET 35 p.)
  3. Jeigu šviesoforo arba reguliuotojo signalai draudžia važiuoti per pėsčiųjų perėją, vairuotojas privalo sustoti prieš "Stop" liniją, kelio ženklą "Stop" linija", šviesoforą, o jeigu jų nėra - prieš pėsčiųjų perėją. Vairuotojams, kurie užsidegus geltonam šviesoforo signalui arba reguliuotojui pakėlus ranką aukštyn galėtų sustoti nurodytose vietose tik staigiai stabdydami, leidžiama važiuoti toliau. (KET 36 p.)
  4. Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą "Pėsčiųjų perėja", kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi - į bet kurią eismo juostą perėjoje įėjusį pėsčiąjį. (KET 37 p.)
  5. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. (KET 38 p.)
  6. Vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, jeigu už jos yra grūstis, dėl kurios reikėtų sustoti, o sustojusi transporto priemonė trukdytų pėstiesiems. (KET 39 p.)