Škoda jau 110 metų gamina variklius

Škoda automobiliaiČekijos automobilių gamintoja „Škoda Auto“ švenčia variklių gamybos Mladá Boleslavo gamykloje 110 metų jubiliejų. Daugiau nei prieš šimtmetį būtent čia buvo pagamintas pirmasis vidaus degimo variklis „Laurin & Klement” motociklui.

“Yra vos keletas firmų pasaulyje, kurios nenutrūkstamai gamina transporto priemones su savos gamybos varikliais daugiau nei 100 metų. Dar mažiau firmų tai daro toje pačioje vietoje, kurioje prasidėjo jų istorija. Tačiau mes Mladá Boleslave gaminame transporto priemones nuo 1895 m. be jokių pertraukų. Iš pradžių tai buvo dviračiai, o nuo 1899 m. čia buvo gaminami ir savos konstrukcijos motociklai”, - pasakoja „Škoda Auto“ archyvo vadovas Lukášas Nachtmannas.

Varikliai automobiliams Mladá Boleslave gaminami nuo 1905 m. Tačiau istorijos eigoje čia buvo gaminama ir kitokios paskirties produkcija: I pasaulinio karo metu – kėlimo mechanizmai karšto oro balionams, septintajame-aštuntajame dešimtmetyje – šaldymo agregatai, ir t.t. Nereikia pamiršti ir originalios konstrukcijos „Laurin & Klement” aviacinių variklių, kurių gamyba pradėta dar 1910 metais.

Šiuolaikinių variklių gamyba Mladá Boleslovo gamykloje pradėta 2001 m. gruodžio 20 d. Šiame ceche darbuojasi 600 aukštos kvalifikacijos specialistų, per dieną nuo konvejerio čia nurieda 2800 galios agregatų įvairiems „Škoda“ modeliams.

Įspūdingas jubiliejus Mladá Boleslave sutampa su kitu ne mažiau reikšmingu įvykiu – visiško naujo mažos kubatūros benzininio variklio gamybos pradžia. Šis motoras bus montuojamas ne tik į „Škoda“, bet ir į „Audi“, „Volkswagen“ bei „Seat“ automobilius. Naujasis 1,2 litro darbo tūrio variklis su turbokompresoriumi turi tiesioginio degalų įpurškimo sistemą ir išvysto 105 AG (77 kW) galingumą, svarbiausi jo privalumai – sumažinta CO2 emisija ir itin nedidelės degalų sąnaudos.

„Šiame naujame TSI variklyje puikiai suderintos dvi sunkiai suderinamos savybės – maža aplinkos tarša ir subalansuotos dinaminės charakteristikos. Nedidelės šio variklio CO2 emisijos dėka mums pavyks ženkliai sumažinti ir visų mūsų gaminamų modelių emisijos vidurkį“, – naujos variklių linijos atidarymo proga džiaugėsi „Škoda Auto“ direktorių tarybos pirmininkas Reinhardas Jungas.

„Škoda Auto“ variklių gamybos svarbiausios datos:

  • 1895 m. – „Laurin & Klement“ kompanijos įkūrimas
  • 1899 m. – pirmojo motociklo su savos konstrukcijos varikliu pristatymas
  • 1905 m. – pirmojo L&K automobilio su savos konstrukcijos varikliu pristatymas (Voiturette L&K Type A)
  • 1907 m. – pagamintas vienas pirmųjų pasaulyje 8 cilindrų variklis automobiliui
  • 1964 m. – naujo variklių cecho atidarymas ir „990 Type“ variklio gamybos pradžia. Modelis „Škoda 1000 MB“ su šiuo varikliu buvo gaminamas iki 1990 m.
  • 1987 m. – naujų variklių gamybos pradžia „Favorit“ modeliui
  • 1991 m. „Škoda Auto“ įsilieja į „Volkswagen“ grupę
  • 1997 m. – pagaminamas pirmasis variklis „Volkswagen“ grupės modeliams (1.0 l 37 kW)
  • 2001 m. – naujo variklių cecho atidarymas, 1.2 l HTP variklių ir MQ200 pavarų dėžių gamybos pradžia
  • 2009 m. – naujo 1.2 l TSI variklio gamybos pradžia
Rubrika: