LarasLTU Superb III - paprastas, bet ne prastas bazinis dyzeliukas

18 posts / 0 new
Paskutinis įrašas
LarasLTU
LarasLTU portretas
Offline
Last seen: prieš 4 dienos 17 valandų
Joined: 2019-12-19 21:40
LarasLTU Superb III - paprastas, bet ne prastas bazinis dyzeliukas

Su pavydu žiūriu į pilnas komplektacijas, bet santykinai pigiai pavyko iš italų gauti 2016m 105K nuvažiavusį Superb'ą (2.0l 110kW dyzelis, DSG6 automatas), kaip Baltiev'oje sakė praktiškai nauja mašina :) Žiuriu jeigu būtų pirktas naujas LT, būtų net garantinis.

Smagu, kad į dyzelio bazinę komplektaciją šio to pridėjo, pradžioj buvau apsidžiaugęs kad bus ir Adaptive Cruise Control, kas UK įeina į bazinę komplektaciją (Superb SE (over S)): https://www.simpsonsskoda.co.uk/news/superb-prices-specs/

Deja, pas italus matyt kitaip nei UK, ir ACC labiausiai pasigendu. Atrodo yra ir autopilotas, ir tas daviklis, kuris įspėja, arba net pats duoda komandą stabdyti priekyje staigiai atsiradus kliūčiai - bet forumuose rašo, kad ten dar trūksta ir dalių ir programavimo...

Kol kas mašina tikrai džiugina, ypač DSG automatas, sutapau minimum 2l dizelio 100 km, šviesos nerealios, android Auto, nors yra ir downgrade'as kai kur, nes senukas Citroen C5 buvo ir galingesnis (2,2l biturbo, 125kw) ir šiek tiek minkštesnis, turėjo lane assistant, šildomas sėdynes ir pan.

Keli dalykai kurie nustebino ir galbūt pravers naujokams ("seniai" tikiuosi papildys kur esu neteisus):

1. Parsisiuntus MySkoda app ir suvedus VIN kodą (mašina dar buvo Italijoje): parodė kiek, kada, prie kokio kilometražo buvo padaryti aptarnavimai. Dėl viso pikto dar buvau nuvykęs į Baltievą, kur už 6 EUR praktiškai tą pačią info pasakė
2. Iš AutoDNA už 14 EUR pasiėmiau raportėlį pagal VIN, kur labiausiai mane domino kas įeina į ta komplektaciją (bei užsitikrinti, kad nebuvo kažkokių vagysčių ar didesnių incidentų)
3. Apsidžiaugiau, kad be Android Auto taip pat palaiko MirroLink (gali šiek tiek daugiau apps'u rodyti ekrane, pvz Youtube, IPTV ir pan), tuo pačiu nuliūdau, kai sužinojau, jog MirrorLink nepalaiko OnePlus telefonų, kaip ir daugelio kitų, nes telefonų gamintojai nemoka konsorcijumui...
4. Džiugu, kad Skoda suteikia žemėlapių atnaujinimus nemokamai (reikia tik turėti firminę Skodos SD kortelę), parsisiunčiau naujausius žemėlapius iš Skoda puslapio. Beje, vėlaiu sužinojau, kad geriau siųsti iš Wolkswagen puslapių, nes pirmiausiai ten talpina naujausius (tas naujausias tai reiškia, kokių 2 metų senumo), o po ~6 mėnesių atnaujina ir Skoda puslapiuose.
5. Automatinio bagažinės dangčio atidarymo nėra, tačiau paspaudus ilgiau mygtuką ant pulto, bagažinė yra atrakinama ir tuomet su vienu piršteliu lengvai ją galima pakelt - atrodo užtektų mažyčio stumtelėjimo, kad ji pasikeltų...
6. Nesu tikras, bet atrodė, kad USB bei "prikuritelis" pastoviai duoda 12V, nors tikėjausi, kad bus aktyvūs tik nuo degimo. Norėjau pasijungti dashcam nuo jo, bet teks ieškoti saugiklių, kurie įtampą duoda tik tuomet, kai degimas įjungtas
7. Daug kas išsiprogramavo, kad Start/Stop sistema neveiktų, bet aš jau baigiu priprasti ir tikriausiai kokį puslitrį papildomai sutaupau mieste, be to galima mygtuko paspaudimu tai išjungti.
8. Taip būna tik Rolls Royce ir to lengvai galima nepastebėti - atidarius priekines dureles rasit po skėtį :)

Iš sekančių žingsnių:
- užsisakiau kelias LED lemputes, kad pasikeisti bagažinėje, taip pat galbūt į melsvus led po kojomis.
- reikia pasikeisti variklio alyvą, filtrus. Važiuosiu į Baltiev'ą, nebent labai supeiksit
- prie 120K reikės pasikeisti greičių dėžės tepalus ir kaip suprantu prie 180K reikės daryti didelį aptarnavimą. Beje, kažkaip nelabai radau internete prie kokių kilometražų gamintojas ką rekomenduoja keisti - gal kažkas galėtų pasidalinti nuoroda?

Taip pat turiu keletą klausimų, į kuriuos tikiuosi sulaukti atsakymų:
- Ar ilgos šviesos pas visus persijungia automatiškai į trumpas (kad neakinti atvažiuojančių/nuvažiuojančių), ar tam reikia specialių lempų, ar užtenka tik suprogramuoti?
- Skaičiau, kad galima sumažinti akseleratoriaus vėlavimą (Increased sensitivity of the throttle pedal - Change from Škoda (01) to AUDI (02) this will dramatically reduce lag on pressing accelerator pedal), kokia patirtis pas kolegas?
- Nežinau ar verta pačipuoti iki 130 kw?
- Kur rekomenduotumėt kreiptis Kaune dėl aukščiau išvardintų "patobulinimų"?

Paveiksliukai: 
Buocius
Buocius portretas
Offline
Last seen: prieš 7 valandos 57 minutės
Joined: 2016-05-10 15:57

- Ar ilgos šviesos pas visus persijungia automatiškai į trumpas (kad neakinti atvažiuojančių/nuvažiuojančių), ar tam reikia specialių lempų, ar užtenka tik suprogramuoti?
• Tam turi ant priekinio stiklo būti kamera. Jei Smart Light Assist, tai ir priekinės lempos turi būti kitos.

- Skaičiau, kad galima sumažinti akseleratoriaus vėlavimą (Increased sensitivity of the throttle pedal - Change from Škoda (01) to AUDI (02) this will dramatically reduce lag on pressing accelerator pedal), kokia patirtis pas kolegas?
•Prie šito rekomenduoju nekišti nagų.

stulpas
stulpas portretas
Offline
Last seen: prieš 1 savaitė 6 dienos
Joined: 2011-10-29 13:11

zinant kaip placiai Italijoje suka ridas patys italai, siulyciau didyji tech aptarnavima darytis iskarto,
visi skysciai, pagrindinis dirzas ir t.t
Beje ridos atsukimo fakto nemato net atstovybes, nes ridas italai atsuka pries kiekviena aptarnavima.

ex octavia II 1.9 TDI DSG

Vytautas_LT
Vytautas_LT portretas
Offline
Last seen: prieš 2 dienos 14 valandų
Joined: 2015-10-02 07:53

1. Automatinį bagažinės atidarymą galima pasidaryti įdedant nedideles spyruokles. Bandėm tokį dalyką ant octavia 2, bet nepasiteisino. Ši sistema suveikia tik įdėjus stipresnius dangčio amortizatorius, bet tada sunku uždaryti.
2. 12V lizdai veikia nuolat jau nuo octavia 2. Nuo degimo buvo tik octavia 1. Siūlau atsivesti specialiai tam skirtą laidą iš saugiklinės ir pasidaryti atskirą saugiklį.
3. Start/stop sistemos išjungimo paprasčiausias būdas apgauti kompą užduodant didesnę įtampą. Bet tada sistema bus atjungta nuolat ir jos įjungti nepavyks.
4. Dėl akseleratoriaus pedalo vėlvimo pakeičiant į Audi - dariau taip kelioms mašinoms. Patvirtinta informacija yra tai, kad šis fokusas veikia tik su benzininiais varikliais. Šalutinis poveikis - gali nustoti veikti autopilotas (Cruise control) ir dar kelios funkcijos - bet tai priklauso nuo programinės įrangos - vienoms mašinoms gerai, kitoms - ne.

2006 Škoda Octavia 1.9 TDI
1999 Škoda Octavia 1.9 TDI 4x4

Saugiklis
Saugiklis portretas
Offline
Last seen: prieš 8 valandos 37 minutės
Joined: 2019-07-11 19:39

Šaunus pirkinys, sveikinu ir linkiu gerų kelionių :)

Red Superb Combi Sportline 2.0 TSI 4x4
200kW/350Nm

LarasLTU
LarasLTU portretas
Offline
Last seen: prieš 4 dienos 17 valandų
Joined: 2019-12-19 21:40

Ačiū kolegos.

SuperB 2016, 2.0 dizelis

LarasLTU
LarasLTU portretas
Offline
Last seen: prieš 4 dienos 17 valandų
Joined: 2019-12-19 21:40

Po savaitės naudojimo (deja, tik trumpais atstumais mieste) pavyko išsiaiškinti keletą atradimų, kurie galbūt pravers ir kitiems bei turiu papildomų klausimų:

1. Android Auto - geras dalykas, ypač kai Waze'e pradėjo trikojus registruoti. Keletas hint'ų:
- Reikalingas kokybiškas kabelis (pirmiausiai reiktų bandyti tą, kuris atėjo kartu su pakrovėju), nes priešingu atveju kartais nepasileidžia, užstringa ir pan. Turėjau keletą gerų Anker firmos kabelių, tai veikia net su perėjimu iš micro į Type C.
- Man nepatikdavo, kad norint pasiekti Android Auto ir pasirinkti kur naviguoti (pvz Waze) reikėdavo 2 žingsnių, t.y. ekrane pasirinkti Android Auto, pasakyti "OK Google" ir tuomet "Navigate to....". Netyčia užmačiau, kad tuos 2 žingsnius galima išspręsti ilgiau ant vairo palaikius Voice mygtuką - t.y. trumpai paspaudus jis klauso Škodos komandų (Navigation, Radio, Telephone ir pan), o ilgiau palaikius - aktyvuoja Android Auto ekrane ir aktyvina "OK Google", lieka tik pasakyti vietą ir kas gerai, kad galima sakyti pvz Navigate to: "Mega", "Sport Direct", "Pizza Arena" ir pan, t.y. nereikia tau žinoti adreso. Žiauriai smagus feature!
- Jeigu ekrane atrodo, kad trūksta rezoliucijos (pvz ant 9 colių ekranų), galima Android Auto įsijungti Development režimą (Setttings -> žemyn iki Version -> kelis kartus tap -> Allow development settings -> Tuomet dešinėj viršuj atsiras papildomas meniu "Developer Settings", kur apačioje galima nusistatyti Video Resolution) ir nusistatyti pvz 720p rezoliuciją

2. Sport mode - kaip žinia DSG normaliu režimu stengiasi kuo anksčiau į aukštesnę pavarą perjungti (taupant kurą) ir kartais tas labai erzina, mašina elgiasi kaip didelis laivas, kurį sunku išjudinti. Visada galima spausti akseleratorių iki dugno aktyvuojant "kick down", bet tai irgi nėra labai malonu. Paprasčiau yra įsijungti Sport režimą kai to reikia, kas: man bent jau, nebuvo labai akivaizdu, esant D/S padėtyje užtenka žemyn trukteltį svirtį (tuo pačiu metu pasikeičia ekrane iš D į S), tai galima padaryti tiek stovint, tiek važiuojant. Taigi prieš visokius žiedus, kur norisi labiau dinamikos (kad perjuntų pavarą prie aukštesnių apsukų nei 1200 ar 1500), trukteli žemyn svirtį ir vėliau vėl truktelėjus žemyn perjungia į D (taip pat ekrane išmeta žinutę, kur rekomenduoja perjunti į D).

3. DSG dėžės reset - ar kam nors yra tekę tai daryti ne su VCDS (kaip suprantu tai yra standartinė procedūra pakeitus DSG tepalus, kad pavarų dėžė apsimokintų)? Forumuosi rašo, kad 7 bėgių DSG galima reset'inti 3 žingsniais:
-A Esant P režime įjungti degimą
-B Nuspausti akseleratorių iki dugno ir palaikyti 20-30 sekundžių (kartais girdimas klikt)
-C Atleisti akseleratorių ir užvesti auto (kai kur rašo, kad kaip tik reikia išjungti degimą prieš tai)

Kaip suprantu DSG reset gali išspręsti kai kurias problemas (jeigu tai nėra mechaninės, bet kompo), man būtų aktualiau, kad jinai apsimokintų pagal mano važiavimo stilių, kaip pvz yra BMW. KLAUSIMAS: Kokia patirtis pas kolegas?

4. Patiko Autohold režimas, kai tik sustojus jis atkyvuojasi ir galima atleisti stabdžių pedalą (paliekant Drive režimą). Tiesa, stabdžius atleidus - mašina pati nepradės judėti (kaip be Authold'o) ir reikės spausti akseleratorių. Kažkas minėjo, kad Passat'uose įjungus Reverse ir turint Autohold - mašina po truputį rieda atgal, kas būtų labai gerai, bet bent jau pas mane - to nėra ir tenka spausti akseleratorių. KLAUSIMAS: Gal šitas feature yra programuojamas per VCDS, kad esant Autohold'ui ir įjungus Reverse auto judėtų atgal?

5. Supratau, kad daug pas ką yra Launch Control, tik to nelabai žino (aš pats dar neturėjau galimybės pabandyti), kai pasiekiamas gerokai geresnis laikas įsibėgėjant iki 100 km/h nei nurodo gamintojas. Ar teko išbandyti ir kokie rezultatai? Esmė tokia:
-A. Išsijungiat ESP, ASR ir panašias sistemas, išjungiat Start/Stop bei Autohold
-B. Įsijungiat Sport režimą
-C. Viena koja laikydami stabdį, kita iki galo nuspaudžiat akseleratorių (įdomu kiek pas ką sukyla tuomet apsukos). Video matėsi, kad tuomet berods ant ekrano užsižiebia kažkas panašaus į Launch Control
-D Atleidus stabdį - žiūri, kad kur nors nepaslystum bei džiaugiesi Launch Control'u

KLAUSIMAS: Ar teko kam išbandyti (darykit tai atsakingai!) ir kokie rezultatai/pastebėjimai?

SuperB 2016, 2.0 dizelis

Vilis
Vilis portretas
Offline
Last seen: prieš 7 valandos 25 minutės
Joined: 2014-11-04 19:28

Labai geras pastebėjimas punkte Nr. 2. ;)
Užmiestyje prie pastoviu greičiu dar galiu važinėti su paprastu D. Bet mieste pas mane veikia tik S režimas. Negaliu pakęsti to per anksti jungiamo bėgio, o vos davus gaziuko, vėl metamas žemesnis begis. Ir taip TIR TIR TIR ta dėžė pastoviai. :/DDD

VW Passat B8 Black Combi
2.0TDI 140kW DSG

Saugiklis
Saugiklis portretas
Offline
Last seen: prieš 8 valandos 37 minutės
Joined: 2019-07-11 19:39

Hm, įdomiai, man kažkaip dar neprireikė S nei sykio. Kartais tik start/stop išsijungiu prieš labiau komplikuotą posūkį į kairę :P

Pirmas punktas įdomus su voice control, reikės pabandyti :)

Red Superb Combi Sportline 2.0 TSI 4x4
200kW/350Nm

Buocius
Buocius portretas
Offline
Last seen: prieš 7 valandos 57 minutės
Joined: 2016-05-10 15:57

Launch control isbandytas ne ant vieno automobilio. Labiausiai pastebimas skirtumas su 4x4. 2.0 tsi 206 kW labai smagiai važiuojasi. Saviškis 140 kW 2,0 TDI 4x4 irgi jaučiasi skirtumas, nes rauna iškart iš vietos. Bet tas skirtumas tai pirmi nuo 0 iki ~20 km/h.

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 18 valandų 44 minutės
Joined: 2010-06-09 14:31

Dėl Launch Control...bandyta, bet TDI neduoda užkelti apsukų daugiau negu 2k, todėl efektas ne toks didelis, kaip ant benzo...čia bent jau pas MkII, gal pas jus jau duoda...

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.

LarasLTU
LarasLTU portretas
Offline
Last seen: prieš 4 dienos 17 valandų
Joined: 2019-12-19 21:40

Dar šiek tiek update:

Launch Control: pabandžiau, kad pasižiūrėti kiek leis sukelti apsukas ir ar parodys Launch Control and maxidot ekrano. Tai apsukos sukilo iki 2500, bet Launch Control ant ekrano nebuvo bei buvo drėgna, tai tik ratai vietoje prasisukinejo... Taip ir liko nelabai aisku, ar tas LC šitame baziniame modelyje yra...

12V pastovi įtampa (be degimo) Superb'e: išsiaiškinau, kad pasirodo mk7 golfe (kur lygiai toks pats saugiklių blokas) pagal nutylėjimą 12v paduodamas tik nuo degimo, tačiau golfe galima perkelti saugiklį aukštyn ir taip pasikeisti, kad 12V duotų pastoviai: https://forums.ross-tech.com/showthread.php?4915-12v-power-socket-(cigarette-lighter)
Deja, pas Superb'us saugiklio perkelti žemyn neina, nes ten neatvestas kontaktas. Bėda nedidelė, bet vis tiek sucks... Ypač turint mažų vaikų ir palikus juos vienus mašinoje padidėja tikimybė, kad sugalvos įmesti kokią monetą į 12V skylę, arba pažais su cigarečių pridegėju ir pan.

Kuro sąnaudos: pabandžiau visiškai pensininko režimu (pagal max leistiną greitį +- ~5 km/h) su autopilotu grįžti iš Alytaus, tai prie 81 km/h sąnaudos: 4.6 l/100km, kas atrodo labai neblogai. Deja, taip važiuoti buvo ne tik, kad nemalonu, bet ir nesaugu: aplinkui nardė greitesni automobiliai, mirgsėjo šviesomis, ypač greitkelyje buvo sunku "greitai" grįžti į pirmą juostą aplenkus kokią furą.

Pasikeičiau universalo dangčio vidines lemputes į LED'us, tai šviečia kokius 2 kart stipriau, labai rekomenduoju.

Pradžioje nelabai pavyko pasidaryti, kad keleivio pusės veidrodėlis nusilenktų žemyn įjungus atbulinę pavarą (bei automatiškai grįžta į normalią padėtį, kai greitis >15 km/h arba perjungi jungiklį į 0), kas praeityje buvo patogu ir padėdavo suprasti kur tas šaligatvis. Atrodo dariau viską kaip manual'e, bet pasirodo, kad tai suveiks tik tokiu atveju, jeigu veidrodėlių jungiklis bus paliktas ant R (right) pozicijos, o aš po visų procedūrų jį grąžindavau į 0.

Pradžioje taip pat nepavyko pasidaryti, kad veiktų ir Waze, ir Superb'o navigacija kartu (man kažkaip patinka info maxidot ekrane, nei galvą sukioti žemyn), tai yra įjungus vieną - kitas išsijungdavo, tačiau vėliau pavyko atrasti seką, t.y. svarbu pirma native navigaciją įjungti ir tik po to Waze. Beje, kaip rašiau anksčiau, labai patogu į android auto patekti tik ilgiau palaikius Voice mygtuką vairo kairėje (t.y. nereikia važiuojant sukinėti rankenėlės and panelės). Taip pat ir skambinti/kviesti adresatą balsu yra žymiai patogiau iš Android auto, nei per Phone mygtuką.

Paveiksliukai: 

SuperB 2016, 2.0 dizelis

Saugiklis
Saugiklis portretas
Offline
Last seen: prieš 8 valandos 37 minutės
Joined: 2019-07-11 19:39

Na pas šiuos superb'us su bagažinės apšveitimu tikrai ne kas pas universalus.
Pas mane ledai, bet tamsoj vis tiek nelabai padeda :( Tas prožektoriukas irgi mizernas, nieko neapšviečia jei neišimi ir nenukreipi kur reikia...

Red Superb Combi Sportline 2.0 TSI 4x4
200kW/350Nm

Buocius
Buocius portretas
Offline
Last seen: prieš 7 valandos 57 minutės
Joined: 2016-05-10 15:57

Ant Superb'o launch control ir neuzsidega, bet jei leido sukelt apsukas, jau faktas, kad launch control buvo isijunges.

LarasLTU
LarasLTU portretas
Offline
Last seen: prieš 4 dienos 17 valandų
Joined: 2019-12-19 21:40

Ką reiškia "Ant Superb'o launch control ir neuzsidega"?

O kas čia tuomet?
https://youtu.be/Li_ZIDcc_c4?t=33
https://www.youtube.com/watch?v=lSYjmtVyhho

SuperB 2016, 2.0 dizelis

Buocius
Buocius portretas
Offline
Last seen: prieš 7 valandos 57 minutės
Joined: 2016-05-10 15:57

Nuo 2017 metų.

LarasLTU
LarasLTU portretas
Offline
Last seen: prieš 4 dienos 17 valandų
Joined: 2019-12-19 21:40

Kaip supratau is Buociaus, Launch Control yra jeigu leidžia sukelti apsukas nuspaudus stabdžio pedalą (pas mane leidžia iki 2,5K kai tik išjungiu ESP/ASR, neišjungus ASR - tik iki ~1200), o ant ekrano rodo Launch Control activated tik nuo 2017 metų Superb'ams.

SuperB 2016, 2.0 dizelis

LarasLTU
LarasLTU portretas
Offline
Last seen: prieš 4 dienos 17 valandų
Joined: 2019-12-19 21:40

Kas Kaune iš forumiečių/draugų (be Buociaus, nes anas labai užsiėmęs) galėtų padėti su diagnostika ir programavimu?

1. Šiek tiek davus daugiau apsukų (pvz važiuojant ~70 km/h) pradeda mirksėti ta lemputė, kur rodo pakaitinimo žvakes (susukta spiralė), dingsta trauka. Užgesinus ir užvedus iš naujo - problema dingsta. Baltievoje kai keičiau tepalus pasakė, kad kažkas su kuro slėgiu, bet nelabai jie ten užtikrinti buvo ir sakė, kad reiktų palikti ilgiau mašiną diagnozei iš vakaro. Norėtųsi sužinoti klaidų kodus...

2. Pakeitus universtalo bagažinės lemputes į LED (kažkas minėjo, kad silpnai šviečia, pagal mane tai tikrai užtenka, prikabinu foto - fotkinta tamsoje be blico) ir įijungus salono apšvietimą - ant maxidot ekrano pradėjo užsideginėti auto paveiksliukas, kuris dingsta išjungus salono apšvietimą. Ar gali čia būti, kad nepatiko LED lemputės ir ar galima ką nors su VCDS padaryti, kad nemirgsėtų tas auto and maxidot ekrano?

3. Mačiau keletą papildomų "nice to have" funkcijų, kurias galima įjungti su VCDSs, tai norėčiau pabandyti jeigu pavyktų:

A. Enabling refuel quantity in the maxidot - kad rodytų kiek kuro tilps į baką
B. Enabling fan (blower) speed display in AUTO mode (as std when the heater is set to AUTO the fan speed LEDs are blank)
C. Activate ‘Off Road’ display

Dėkui už bet kokius kontaktus, galima į PM.

Paveiksliukai: 

SuperB 2016, 2.0 dizelis